Ja man kan ju verkligen säga att mina hund har tagit semester! Hon gör inte ett ända trix fören lite senare på kvällen, hon ligger o solar eller   sover på dagarna men på kvällen kan man få kontakt!          
Hon har både fått vara hemma själv i stugan och fått vara med och träna passivitets och det har gått bra! Barn har sprungit fram och klappat utan att fråga men det har funkat utmärkt, hon älskar ju barn men dom var ju lite för på faktiskt.. som vanligt, hehe.  Hon har även fått badat och hon har gått i vattnet frivilligt och igår    simmade hon till och med frivilligt! Super kul! 
Ni som är inne lite oftare har veckans video kommit ut, inte helt nöjd med videon men som det stod (tror jag skrev det, hahah) hade jag bara 1 timme på mig att redigera den så det blev lite stress men nästa vecka blir det mera ordentligt redigerad video,Tror jag, hahah.
Ja juste!!! Under dagarna har jag ju haft lite tråkigt och har tänkt mycket på vad vi ska träna nu när vi inte ska träna agility så mycket, freestyle har varit favoriten efter det men också lydnad. Jag ska träna båda helt enkelt och för 2 dagar sedan fick jag ihop ett program! Inte alls nöjd så jag kommer ändra på det men ja, lite nöjd att jag äntligen satte mig ner o letade låt och sedan skrev jag ner alla trix Alice kan och valde ut dom där dom passade, det gick bra o snabbt men ja som sagt inte riktigt nöjd! Det är mycket samma trix och nog lite för mycket htm, Katinka tyckte det var bra men haha xD
Både jag och Alice tycker det är kul med freestyle och jag vet hur lätt hon lär sig, och eftersom vi kör lugn blir det inget hon kan skadas av heller! Jag har även märkt att hon tar i   mycket mer och ger energi i freestyleOch är oftast väldigt trött efter bara ett kort pass! Vilket också känns riktigt bra! Och jag kan ju även fixa programet så Alice tyckte det är roligt osv, som också är riktigt bra.
Lydnaden vill jag också jätte gärna fortsätta med, att ha det lite i bakgrunden för som det känns nu    känns freestyle helt rätt för oss! Jag ser hur Alice gillar lydnad också men jag är inte så mycket för lydnad, men tycker självklart att det är super kul!! Så nu jäklar ska vi satsa freestyle B) 

Jag vill så gärna börja träna Kinzie nu!! Jag har inte haft med henne på jätte länge och när jag väl frågade fick jag reda på att hon låg inne hos veterinären :( hon låg där i en hel vecka och ja så snabbt försvann muskler och kondition så fortfarande håller vi på att bygga upp det! Men sist jag träffade henne var hon helt redo att börja träna igen! Det första Jag vill träna på är nog hoppteknik, så hon tar sig över så smidigt som möjligt och snabbast som möjligt! Sedan mycket fart men svängar ocks! Tror kinzie inte har glömt alls mycket men lite från grunden igen kan behövas! Nu jäklar ska vi ut på tävlingsbanan jag o Kinzie!  
Så satsar agility med Kinzie och freestyle/lydnad med Alice! Känns ju rätt så stabilt nu! ;)

Yes vi hörs nån dag! :)

Kommentera

Publiceras ej