Träningen igår var otroligt rolig! Eller jag tyckte de iallafall, haha. Amanda var här och det var super kul och jätte trevligt!
Jag blev ungefär 30 minuter sen så jag komtill lyx med kombinationen uppställt och färdig. Jag hade bara Alice med mig då det blev knas med Kinzie. Så istället lånade jag lilla stitch, mer om han sen. 
Vi hade ganska många hundar, cornelia hade Brandy o Fasa, Katinka hade Luna o Lexie, Astrid hade Iris, Amanda hade Alma och jag hade Alice o Stitch! 
Före stitch kom testade jag köra med Alice men hon kändes inte riktigt i fokus, visst, hon var snabb och taggad med inte fokuserad, hon lyssnade inte hon sprang bara och chansade, eller hon sprang bara där hon ville nästan. Slalomet klarade hon inte alls och ja, allt var lite kaos igår. Men nästan resten av träningen fick Alice sitta i bur inne i klubbstugan då hon också var otrevlig mot dom andra hundarna, så jag gick runt o hälsade på hundar och flummade, haha!
Efter en stund såg jag Tilda så jag gick dit och fick ta Stitch istället för Kinzie, och alltså waow vilken hund! Jag kan börja med att säga att jag och Katinka träffade han för 1 år sedan, om man rörde han morrade och bet, han var även ganska skygg, och igår var han en helt annan hund. Jag och Katinka var lite försiktiga i början för vi inte visste hur han skulle reagera men det gick super bra att lyfta upp honom i slutet av träningen! Vi började med att bara hoppa över ett hinder utanför planen, sen gick jag och Katinka in på planen och tränade lite tunnel! Jag hämtade en leksak  och jäklar vad han kampar! Man kunde lätt lyfta upp han i leksaken och han kunde hänga kvar i den hur länge som helst! Det var dock lite jobbigt för att han inte ville släppa leksaken och vi var fortfarande lite osäkra på hur mycket vi kunde göra. Men Amanda kom in och hjälpte oss lite. Han är fortfarande lite rädd för händer så det var svårt att fånga in honom men det gick! Ibland tog han tunneln men ibland fattade han inte riktigt! Och han klarade en lite kombination i slutet, inte varje gång men för första gången var det så otroligt bra! Vi höll på ett bra tag och nån gång var alla 5 inne på planen för att få in han och träna, haha! Och jag är kär i den hund *-* Hans fart, hans kamp, hans arbetsvilja och vilka framsteg han gjort på ett år *-* Jag vill ha en sån!!!!
Amanda åkte hem innan vi var klara och vi gick väll från klubben ungefär vid kl 6. Och där bestämde vi oss att ha filmkväll hemma hos Corelia som har föräldrafritt, hoho. Och ja det tog 3-4 timmar hem till Cornelia, hahah! Det var para Iris som skulle med hem till Cornelia vi vi gick till bagarmossen för att lämna Lexie och Luna, när vi hade lämat dom tog vi tunnelbanan till björkhagen men vid Kärrtorp fick vi sms om att Tilda var i sköndal så vi gick av och väntade in en skarpnäck tunnelbana! Och ja eftersom det regnade stod vi där helt dyngsura och väntade. Och jag tror vi inte var dom tystaste heller på t-banan, hahah! Mycket prat, mycket flams, mycket skratt! Men de e så det ska vara! När vi kom till skarpnäck behövde vi vänta lääänge på bussen, vi gick av i sköndal för att först lämna Stitch och Alice, när jag kommer ner från att ha lämnat Alice har Astrid kommit på att hon har glömt sin påse med sin kamera i på bussen.. Vi försökte ringa SL men de gick inte så vi ställde oss vid busshållsplatsen där vi trodde bussen skulle åka tillbaka igen och vi hade sån TUR!! DEN VAR PÅ BUSSEN!!! Efter det behövde vi vänta i 30 min på nästa buss så vi gick in i en affär med hundarna och köpte godis! Haha vi köpte godis för 115 kr! Sen gick allt faktiskt bra resten av resan och vid 9 var vi framme! Och vid halv 11 åt vi middag och klockan 5 somnade vi xD
Det här var verkligen en jätte bra dag och såklart kommer de fler!!
 

Kommentera

Publiceras ej