Hej!

Det var ett tag sedan sist och min ursäkt är väll att jag inte har haft tid eller lust. 

Som vissa av er kanske vet började jag i en helt ny skola den här terminen, jag kände ingen. Jag var super nervös över att jag inte skulle få några vänner men de funkade bra, enligt mig behöver man i början ge vänner lite extra tid och de gjorde jag. En hel del av denna höst har gått till kompisar, jag kan erkänna de och exakt samma blev det förra hösten. Men även fast kompisar har tagit tiden har tisdagar alltid varit den dagen jag inte bokar upp mig på med kompisar, då var de träning och det skulle de varje tisdag. 

Ungefär fram till slutet av oktober var agilityhindrerna framme, som sagt i tidigare inlägg åkte jag och Katinka dit varje tisdag för att träna. Första eller andra gången vi var där var Kinzie och Liten med men efter de fick Happy följa med Katinka istället, så jag hade Kinzie och Katinka hade Happy. Vi planerade våran träning innan och hade banor eller kombinationer varje gång. Jag skulle vilja säga att jag har lärt mig mycket under dom här träningarna, ingen har sagt vad jag gjort för fel men filmat har vi gjort från varje träning och där av har jag sätt mycket av vad jag måste träna på. 

Men dagarna gick lika fort som träningarna och dagen var kommen, hinduerna plockades in och vi fick planera annan träning. Det första vi tänkte var ju så klart freestyle! Och så fick de bli, ännu idag tränar vi freestyle och har även försökt trycka in lite 6+ varje träning. Jag hade till en början med Kinzie under freestyle träningarna men jag fick inte riktigt se glädjen i henne under träningarna så jag tog med Alice istället. Katinka har fortfarande Happy, så 2 staffar blev det!

 

 

Från det roliga till de sorgliga..

För 2 veckor sedan hände något som egentligen verkligen inte fick hända. Allra bästa och finaste Lexie (Pex, pexi, Lex, myrslok whatever) fick gå vidare i livet, en ny fin familj som tar hand om henne väl! Katinka (Kom ihåg att du alltid kommer ha stor betydelse över hur Lexie är just nu och kommer vara i framtiden) tänkte på hundens bästa och det är ju det man faktiskt får göra och inte bara tänk på de man själv mår allra bäst av. Här har jag länkat den fina videon Katinka gjorde när Lexie flyttade, tror nästan alla fäller en tår av den ;)

Hur går det med min och Alice träning då?

Jo tack det går helt okej just nu tycker jag att allt faktiskt rullar på bra, tror den där hunden väntar på att första snön kan falla så man kan rulla sig i den och försöka få av sig täcket, ja exakt så. Haha nä men det går bra som sagt, det är klart att det kommer bakslag men faktiskt inte så många. Det känns som att alla problemen kommer fram mer när jag är igång och vill träna dom, tex på sommaren.  Medan nu i höst när jag inte har hunnit träna så mycket i vardagen kommer nästan inga problem fram någon gång. En rätt rolig grej som hon dock har börjat skälla på då och då är löven som faller utanför fönstret. Dom är läskiga dom! 

Inte det längsta inlägget ni har fått men jag måste faktiskt sova klockan e ju 21.45!

Vi hörs!

Kommentera

Publiceras ej