Det känns verkligen som att allt ska hända under dom mörka tiderna. På ett sätt är det bra att allt dåligt händer på en gång så kan resten av året vara bra, men det kommer till en gräns där man inte klarar att ta in mer. Någon blir ledsen där, nån som inte är nöjd, nån som är falsk, bråk med den, annat bråk med den, bara en massa skit. Jag ska inte gå in i detalj eftersom det är en blogg som handlar om hundar, därför jag skriver det är för att livet utanför min hund påverkar hela mitt liv. 
Just nu känns det bara som att man löser en sak kommer en ny sak, man löser det men det kommer bara nya problem hela tiden. Stor del av min fritid och min skoltid består inte av att umgås med mina kompisar utan att reda ut och lösa allt som händer hela tiden. Förlåt för språket men jag går i en klass med väldigt många idioter, dom vet inte hur man behandlar människor rätt utan bryr sig bara om sig själva exakt hela tiden. Jag kämpar  hela tiden för att få mina kompisar nöjda men det ända jag får tillbaka är skit och det finns inget som gör att jag vill fortsätta liksom. Det har nu gått så långt att jag inte vill gå till skolan, och det är inte ofta jag går dit heller för den delen. Jag tycker skolan är jätte viktigt, speciellt för min framtid och jag vill inte att det ska vara så som det är nu. Den största anledningen till att jag inte går dit är väll för att jag har sån ångest och jag bara vet att om jag går dit kommer något hända. Så det är väll till en viss del rädsla också.
Jag är inte en sån som går och säger till alla hur jag mår, jag vill inte heller ta tid från någon annan för att jag själv mår dåligt. Dom som vet om det är mina närmsta vänner och anledningen till att jag säger till dom är för att dom en gång har sagt "jag kommer alltid att finnas för dig" och bevisat det.
 
Utanför allt detta drama har jag ju inte slutat träna med min allra bästa vän! Efter en väldigt lång tid med bl.a öroninflation och halta har vi kommit igång med träningen ordenkligt igen! Vi/jag kontaktade veterinären för att höra om det är artrosen som gör att hon haltar efter träningarna men hon sa att det troligen var små sträckningar. Som kunde bero på både dålig uppvärming men även för snäva svängar och balanshindrerna fick jag höra! Hon gav även några tips på bra uppvärmning och stretchnings övningar. Det var en lättnad att höra att artorsen inte kan hindra oss längre! 
Oavsätt att jag fick höra att hon kunde hoppa medium höjd tränar jag inte med upphöjda bommar, jag vet att hon kan hoppa och tycker det sliter onödigt om man kör på medium höjd varje träning. Det jag börjat göra vid uppvärmning är först och främst att stretcha, även buga och vackert eftersom det är rätt svårt att stretcha dom leder och muskler dom använder där. Sen joggar jag lite med henne, menar alltså ingen joggingrunda på 1 timme utan bara fram och tillbaka i 5 min utanför klubbstugan. Sen tycker jag att hon är redo att köra igång med agilityn!
Lika viktigt som uppvärmning finns det ju "nervarvning" där jag också stretchar lika som uppvärmningen.
Vi håller på att komma igång med all träning nu och som planerna ser ut nu är det springturer på måndagar, freestyle/agility träning med Katinka på tisdagar, onsdag parkour och backträning, torsdag o fredag blir det vila från träningen, kanske bara en långpromenad. Lördagar är det agility, vet dock inte om Alice kommer vara med på träningarna men jag är borta på agility träning på lördagar! Söndagar hade jag tänkt slalom och freestyle träning! Jag är sjukt taggad på att verkligen komma igång igen och bygga muskler för en gång skull! 
Ska försöka sätta mig ner och skriva ett freestyle program, blev taggad på att börja träna freestyle mer efter jag var på en freestyle tävling och kollade. Tävlade alltså inte. Vi får hoppas de blir något!
 
Kommer ni ihåg furre? Den norska Buhunden jag skulle börja träna? 
Vi har börjat träna en hel del! Han är sååå lättlärd och det har gått så fort att lära in lite grunder i agility. Han är ju inte grym i agility men kan se något i honom som kan få honom att bli grym! Det jag dock är lite osäker på att han går iväg så fort han tycker något blir tråkigt, om nån hund står utanför o kollar osv och jag blir så jäkla irriterad. Känns inte som någon väldigt bra kombo hahha, nä men det känns som att han bara går iväg för att inte göra det jag säger liksom "trotsa" mig och man måste ju fortfarande vara lugn men jag blir skit sur och han lär väll tycka det är ännu roligare när jag blir sur. Det är väll jag som måste träna på att hålla mig lugn helt enkelt!
 
Jag har så mycket att berätta så det blir himla rörigt för er men KM var den 1/5 och jag var såklart anmäld i agility! Tanken var att jag skulle tävla med alla tre, Kinzie Alice och Happy men efter lite svårigheter på vägen blev det bara Happy och Alice som startade. 
På detta KM var det agility klass som skulle startas. Har inte alls tränat något på kontakt fält på hur länge som helst men min tanke var liksom "Det är bara KM". 
Jag och Alice diskade oss (ofc), hon sprang upp på balansen istället för att köra slalom men sen hamnade vi på banan igen och hon körde resten felfritt. Så typiskt att det alltid ska vara något litet som ska förstöra. Med Happy gick det mycket bättre än vad jag hade tippat på. Vi blev klubbmästare i agility! Vi kom alltså 1a i agility, med 5 fel. Sjukt kul!! Jag ändrade lite taktik eftersom jag förstod att jag inte bromsade Alice tillräckligt mycket innan slalom så när det var Happys tur tog jag verkligen mig tid att stoppa upp henne ordentligt innan slalom och tur var de!
Jag har båda loppen på film men tyvärr har jag en dålig iPhone 4 så kan inte lägga upp den någonstans, surt. Jag ska försöka få upp dom, säger till isånnafall!
 
Nej nu får det räcka för denna gång!
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej