Idag gick jag upp lite tidigare för att åka till klubben och träna med Cornelia och Katinka. Jag blev lite sen så när jag kom fram höll Katinka på o plocka fram hinder till kombinationen vi skulle köra, Cornelia fokuserar mycket på freestyle nu då dom ska tävla på u-sm det är därför hon inte tränar så mycket agility. Men ja vi körde den här banan/kombinationen. åt andra hållet också! :)
 
Jag körde även lydnad och lite trix osv. Men mest agility!
Jag värmde upp med lite trix och sprang lite (för er som läste på min förra blogg vet kanske att vi ska vara extra noga med uppvärming) tills hon började flåsa lite sen fick hon vila lite medan katinka körde med Lexie! Efter det var det min o Alice tur! Hon hade en lagom fart, kanske slöade till lite på vissa platser varje gång men inget jag tänker klaga över! Hon fixade både bakombyte, framförbyten och blindbyte och det är inte ofta hon klarar bakombyte och sen fortsatta till nästa hinder, så det känns som ett litet framsteg iallafall! Jag hade satt upp ett slalom med 8 pinnar som hon också satte otroligt snyggt! Jag har övat mycket på hennes teknik och försöker att hon inte ska hoppa (om ni inte fattar, kolla på video) för det tar dels längre tid men  hon kommer även bort sig och brukar gå förbi resten av slalomet. Idag gjorde hon bara ett hopp vid sista pinnen, alla gånger vi körde, så hon var lite duktig idag hehe! Jag tror faktiskt Alice gillar slalom, hahha. Me tanke på att jag aldrig trodde att det skulle gå för att vi hade hållt på i ett år. Men jag kände att jag skulle ta tag i det i början av våren och så fick det blir! Dock tränar jag bara med 8 pinnar för att hon ska lära sig tekniken sen. Men jag tror hon kommer börja hoppa ur igen när vi sätter upp 12 pinnar. Men vi får se!
Så Självaste träningen tycker jag gick ortroligt bra men.. allt kan inte vara perfekt nån träning. När jag verkligen känner att detta kan ha varit den bästa träningen på länge gör hon såklart nått mot dom andra hundarna. Wohoooo vad taggad man blev efter det.. or nah.. Men jag lyckades glömma det efter lite stöd från dom andra, annars hade jag antagligen tyckt att den saken gjorde så hela träningen var skit, hehe. Jag filmade en heeel del, faaast min Imovie funkar inte så de blir troligen ingen video, tyvärr. 
Imorn hörs vi igen!
 
 

Kommentera

Publiceras ej