En av dina bästa minnen med Alice?
Hmm, svårt. Ja det är många bra minnen men tex dagen jag hade henne på usm ä ett av dom, hon skötte sig liksom!
Hur länge har du vetat vad agility är och hur man gör?
Agility har jag vetat långt innan jag köpte Alice men hur man gjorde var väll för något år sedan. Eller inte riktigt allt hur man gör men jag började ju träna med limitless och har lärt mig super mycket på det senaste året om nästan alla hundsporter!
Vad tänker du satsa på med Alice?
Just nu vet jag faktiskt inte, men det blir antingen freestyle eller lydnad. Freestyle har vi ju kommit in i en del nu, vi har program och j
a nästan klara för att tävla. Lydnaden har vi väldigt mycket kvar att jobba med, självklart är det kul men freestyle är snäppet roligare än Lydnad.
Vad är roligast freestyle eller Agility?
Jag gillar dom på olika sätt, freestyle är mer självständigt vilket gör det lite lättare än i agility, men i agility rör man sig mycket mer osv. Hahha jätte svårt att välja men jag skulle nog säga freestyle om jag tänker på min egen hund.
Hur många hundar brukar du köra agility med?
Ja just nu kör jag bara med 1, och det är Kinzie. Om det skulle vara så att Alice blev bättre skulle jag nog bara köra agility för skoj skull med henne!
Kommer du börja tävla i agility med Kinzie?
Det är svårt att säga nu, men jag hoppas att vi nån gång kommer ha tränat tillräckligt och känner oss redo för att börja tävla! Så svar på frågan jag vill komma ut och tävla när vi är redo!
Vilken ras är du mest inresserad av just nu?
Jag är heeeelt kär och fast på Boston Terrier. Sen jag såg Ammys BT på ungdoms SM blev jag helt kär, så Boston Terrier!
Hur gammal var du när du började med agility?
Jag hade precis fyllt 11 när jag började. Fast då var det inte direkt att vi var så duktiga att vi körde banor utan det var mest flams.
Hur går det med 6+?
Vi ska börja träna det nu i höst skulle jag tro, kanske göra våran debut i februari, hoho.
Varför valde ni just den rasen Alice är?
Faktiskt fick jag inte ens vara med att välja ras, mina föräldrar ville bara ha en staffe om dom skulle ha en hund så ja det fick väll bli så. Bättre med en staffe än ingen hund om man säger så!
Hur gammal var du när du fick din hund?
Det var för över 2 år sedan så jag hade typ precis fyllt 11 år!
Planer över 2016?
Jag har inte tänkt så mycket på 2016 än faktiskt, men jag och Alice ska iallafall försöka komma ut och tävla freestyle!
Vad tycker du är roligast med freestyle?
Hmm, ja man märker ju verkligen framsteg när man kör, även bakslag men det händer ju i allt. Och att man kan välja själv hur allt ska vara, tex om snurra inte passade in där eller om övergången är för svår så kan man liksom ändra det.
Hur gammal är din hund?
Hon är 2 år och 4 månader.
Om du fick byta med någon annans hund vilken skulle de vara?
Ammys hund EC, boston terrier liksom. tvivlar dock på att hon vill ha min hund hahah.
Beskriv din hund med 5 ord
Ful, korkad, snäll, glad, jobbig. Haha jag vet jag e så snäll mot min hund x)
Vad är det med Limitless som gör gruppen så speciell för just dig?
Det är mycket, vi är liksom inte bara en träningsgrupp vi är liksom bästa vänner! Och vi är väldigt tajta. Vi kan även typ bara ta någon hund och göra trix utan att någon typ tar illa upp. Tex ja bryr mig inte om nån tar Alice hahaahh! Och ja gruppen är speciell och sticker oftast ut på tävlingar eller något sånt.
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej