För en vecka sedan vaknade jag upp med en fruktansvärd huvudvärk och jag kände att jag inte skulle klara av skolan för det gjorde så otroligt ont. Nu en vecka senare sitter jag fortfarande här med huvudvärken och skolan har fått vara utan mig. Det första jag tänkte på var att jag verkligen måste bli frisk till lägret som var i lördags, men ja som ni förstår hade jag huvudvärk. Men nu är det hund vi pratar om! Jag kunde bara inte, jag gick upp på lördag morgon tog tabletterna och åkte till skarpnäck, jag tänkte inte sitta hemma och vara avundsjuk på alla som var där. Nu i efterhand är jag verkligen glad över att jag klarade mig igenom hela dagen! Visst jag fick ta någon tablett då och då för att jag fick otroligt ont igen men jag klarade det!
Lördagen började med att vi (Limitless) var i klubbstugan klockan 9 för att planera in det allra sista innan alla skulle komma klockan 10. Som vanligt var det väll inte så jätte seriöst innan alla kom, men jag tror vi skulle bli ännu mer nervösa om vi var riktigt allvarliga. Cornelia var väll den som var mest nervös av oss, haha. Vi hade valt att ha med oss Brandy för freestyle hund och Iris till dogparkour hund, Alice och Lexie fick helt enkelt stanna hemma. Helt plötsligt var klockan 10 och alla började rulla in. Eller dom 4 som skulle komma! Vi gick in i klubbstugan och presenterade oss och lät deltagarna presentera sig för varandra. Efter det var det dags att gå ut för att rasta hundarna lite snabbt, när vi samlades i klubbstugan igen var det dags för lunch. Det blev en rätt tidig lunch men vi var hungriga och orkade inte vänta i 2 timmar för mat, haha. Vi satte oss ute och åt, jag tyckte det var jätte trevligt! Sedan gick vi in igen för genomgång i dogparkour. Katinka hade det största ansvaret i det och hon skötte det snyggt! 
Cornelia och Katinka hade någon dag innan gått och kollat runt platser för dogparkouren, så vi gav oss ut på rundan dem hade planerat! Vi hade 3 stationer på en plats, så vi delade upp oss i 2 grupper. Jag och Astrid höll en grupp sedan bytte vi så vi fick hålla den andra gruppen på andra stället med 3 stationer.
Efter kanske 1,5 timme ute med dogparkour går vi tillbaka till klubbstugan där vi får höra att en av deltagarna blir tvungna att gå hem på grund av att hunden blev för trött, det var en 6 månaders valp. Lite tråkigt men man förstår att man som liten blir trött av det! Då var det dags för fika, vi åt kakor och drack saft. Och vi ungdomar är ju såå sociala så alla telefoner var såklart framme, haha. Efter en stund tittande på mobilen bestämmer vi att det är dax att återgå till lägret och Cornelia ställde sig och började prata om freestyle och HTM (heelwork to music). Efter det gick vi alla ut och tränade in klicker, att hundarna skulle förstå och reagera på det. När det var klart gick vi in på planen och alla gick med på att lära hunden buga så det stod på första plats. Hundarna var lite trötta och sega så det blev inte så jätte långt pass men dom fick nog tips på hur dem kunde fortsätta träningen hemma! 
Vi gick in i klubbstugan igen och kom på att vi ville göra lite lekar, så det blev en lek jag inte vet vad de heter men vi var i 2 lag, Katinka jag (bästa kombinationen) och en tjej som heter Lovisa, vi andra laget var det Amanda, Astrid och Ingrid. Cornelia stod framme och sa en bokstav och vi i lagen skulle komma på ett land, namn, djur, serie och hundras som började på den bokstaven, och inte för att skryta men mitt lag vann haha. Efter det ställde jag mig bara och körde lite hänga gubbe tills klockan hann bli 5 om vi gick ut för att försöka få igång grillen. Ja vi skulle grilla hamburgare och till en början gick det ju bra! Men det spårade lite mot slutet, vi hade inte heller någon sallad så jag och katinka stack snabbt iväg till ica och köpte det, vilket gick sådär vi hittade inte salladen jag menade hahahah. Men resultatet blev faktiskt bra! Iallafall dom 2 jag åt.
Klockan var runt 7 och lägret började lida mot sitt slut, till slut var det bara limitless kvar. Grillen var på och vi satt fortfarande och grillade 2 hamburgare. Katinka behövde gå där runt 7 tyvärr, hon skulle på en middag på hennes landställe men vi fick lite snabbt se en glad pex! Och jag, Astrid och Cornelia satt där flummiga på en grusvägen ensamma i skarpnäck och väntade på att våra hamburgare skulle bli klara, utan kol. Och vi halv 9 blev vi klara för att gå och jag o Astrid sprang till bussen för att inte missa den. Och där slutade denna helt fantastiska dag!
Verkligen något jag kommer minnas länge, om inte förevigt! Tyvärr fick jag inga bra kamera bilder men katinka eller cornelia tog några, sen tog jag en screenshot från videon jag gjorde från lägret.
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej