Jag tänkte skriva mer om oss, våra planer, vad vi tidigare har gjort osv!
Vi bor i en lägenhet i Stockholm, alltså har vi inte så där jätte stor tillgång till agility och så, utan jag får åka till Skarpnäck eller Stockholm södra BK. Som tur tränar jag inte agility lika ofta längre men det händer nån gång ibland! Freestyle och Lydnad kan jag så klart träna lite vart som helst och det går väll bäst i lydnaden! 
Min plan för agility är att vi bara ska ha det för skojskull och köra det när vi har tid och ork för det, alltså inte ett måste. Kommer nog inte tävla med henne i agility tyvärr. Plan för lydnaden, det är lite samma där men just nu övar vi på att lära in alla momenten då hon bara kan 3-4 stycken, eller bara 2 helt, men hon fattar grejen med dom 2 andra momenten. Senare kanske vi kommer ut o tävlar lydnads ettan! I freestyle har vi inte ens ett program, men jag håller mest på med de nu för att vi ska vara rätt så redo när vi i Limitless får ihop ett program! Jag har inga speciella planer för freestyle det är väll bara för att ha kul och träna när vi vill! Inga tävlingsplaner I freestyle iallafall!
Tidigare har vi tävlat agility 2 gånger men vi har diskat oss båda gångerna. Hela Limitless var på Täby/Danderyd tävlingen och tävlade! Alice tog inte slalomet vilket jag förstår eftersom hon inte kunde slalom då, haha. Även så var hela Limitless på Strängnäs tävlingen, alla förutom Cornelia tävlade då. Det blev disk för oss igen för hon hoppade däcket åt fel håll, hon sprang även o hälsade på en funkis, sen tog hon inte slalomet osv. Aa det var ingen bra runda helt enkelt, men min hund var glad så jag åka från tävlingen med ett leende ändå! Hon hade ju bara lite för mycket energi, haha. 
Vi har inte tävlat i något annat än agility men som sagt lydnad vill jag börja tävla i! 
Juste, jag har ju nämt att jag tränar med några andra hundar också! Här får ni en bild på 2 av dom! :)

De här är Kinzie! Hon är en blandis mellan staffe, border Collie och Amstaff tror jag det var, inte helt säker! Vi har tränat agility en hel del, vi hade tänkt ställa upp i skarpnäcks KM men hon löpte då!



Furre. Han till vänster (inte den bästa bilden på just han) han är en norsk buhund! Vi tränar lite allt möjligt, vi har börjat på agility men hat inte kommit alls långt, sen har vi tränat lite lydnad, han var rätt jobbig i början, drog, skällde på hundar osv så vi har försökt att jobba bort det mer än vad vi vill komma i agility osv! 
Nu fick ni lite mera info, för er som inte har hängt med så länge, hahah ;)


Kommentera

Publiceras ej