Det första jag ska säga i det här inlägget är att jag skriver hur jag tänker. Jag säger inte att ni ska ändra eran åsikt eller något, utan det är de jag tänker o känner
Dom som får mest uppmärksamhet är ju såklart dom som har "problem" med sina hundar, alltså tex agility att dom sticker, eller utfall mot människor, hundar, katter osv. Det är oftast dom som gör stora framsteg som får uppmärksamhet. Dom son har bcs som får uppmärksamhet men inte alls på samma grad som då "problemhundar". Jag har själv känt att många uppskattar dom andra hundarna o ägarna i Limitless för att dom har något problem. Jag o Alice är inte alls pefekta och vi har stora problem som nästan ingen vet om. Vi får heller inte så mycket uppmärksamhet.
Varför får inte alla hundar och ägare lika mycket uppmärksamhet. Vi alla har kämpat för att få våra hundar såhär, dom föds inte o kan allt, dom från seriösa uppfödare kämpar också. Ändå är det just dom som har störst problem som får uppmärksamheten. Jag tycker aldrig att det är viktigt att komma långt men dom som får mest uppmärksamhet är dom som har problem som man ser tydligen eller dom som ligger på SM nivå, dom där imellan värkar inte betyda så mycket för dom flesta. 
Bara när dom är valpar är det hårt jobb, nästan det svåraste, vid 1 år är de oftast i trotsåldern och det var tex då jag och Alice fick några problem vi än idag inte har fått bort.. Jag bryr mig själv inte om hur mycket uppmärksamhet jag får för jag försöker att tänka själv att vi klarar det utan alla andras stöd, sååålart blir jag otroligt glad när folk peppar och skriver saker man det är inget jag verkligen verkligen behöver. Det var det jag behövde när jag 10-11 år men nu känner jag att det inte spelar någon roll om hur många som bryr sig om oss, vi klarar oss själva..
Därför jag då skriver detta är för att uppmärksamheten för andra är viktig och vissa kan bli väldigt ledsna över det. Och att det kan vara så ojämt o orättvist med uppmärksamhet. Jag menar ju som sagt att vi alla har kämpat, ingen har sovit bort hela dagarna, ingen har struntat i att träna, annars skullle det ju aldrig blivit dom hundar dom blev, men ändå får dom ingen cred utan alla skyller på rasen eller kursen dom gått osv.
Jag tänkte ta mig tiden att sätta mig ner någon dag så ni får höra alla våra problem.. Nu måste jag dock gå, förlåt för att lite argt inlägg men det är hur jag tänker o tycker som sagt!
 
 

1 kommentarer

Vendela Sandell

01 Jul 2015 10:35

Jag har nyss börjat följa din blogg och din instagram och hittade faktiskt dig via limitless. Jag håller med dig delvis i det du skriver. Ofta är det problem eller framgång som uppmärksammas framför en fungerande vardag till exempel. Men jag tror också att uppmärksamheten beror på flera saker. Till exempel via sociala medier, hur man uttrycker sig i text och bild, hur regelbundet man uppdaterar, vad man uppdaterar om. Vänner och bekanta uppmärksammar man självklart mer, är man social och har många vänner så är även det en bidragande faktor. Sedan finns det ju både bra och dålig uppmärksamhet. Alla kanske heller inte vill ha uppmärksamhet och stå i centrum? Vissa vill bara att allt ska rulla på i son egna takt utan en massa uppmärksamhet och press för att prestera.
Men jag håller med dig, att uppfostra och forma en fungerande hund i vardagen - det är inte lätt. Det ska man ha cred för!!

Fortsätt göra din grej tjejen!

Kommentera

Publiceras ej